štvrtok 10. decembra 2015

Čo z dieťaťa vyrastie je aj naša zásluha




Rodičia, rodinné prostredie, hodnoty, presvedčenia naprogramujú, či už vedome alebo nevedome život svojho dieťaťa.






Dieťa programujeme ako počítač.
Čo v ňom chceme mať, to tam pridáme, ale aj to, čo v ňom mať nechceme, tam máme 
(vírusy, spamy … ). 

Preto musíme dávať veľký pozor na to, čo do dieťaťa vkladáme. Zlé veci prídu aj samé, bez toho aby sme ich volali. Preto sa zamyslíme, čo môžeme naším deťom odovzdať, aby sme naprogramovali ich dobrú budúcnosť a hlavne, aby si vedeli poradiť so všetkými vírusmi, spamami a pod.








Čo by sme mali urobiť?

  1. Prevziať zodpovednosť za svoj život a za život svojich detí – všetko (dobré aj zlé), čo sa v mojom živote stalo, je mojou zásluhou. Môžeme si však vybrať, ako sa k danej veci postavíme.
    To, ako budú žiť v dospelosti moje deti je mojou zásluhou. Z časti určite! Vo vyššom veku už dieťa preberá zodpovednosť samé za seba. Avšak to, čo sme mu po celý čas hovorili, ako sme sa k nemu správali, ako sme žili, sme mu odovzdali a vyformovali sme jeho identitu, či sa nám to páči alebo nie. My – rodičia formujeme svoje deti.
    Prevezmime teda zodpovednosť a prestaňme sa vyhovárať na vonkajšie okolnosti (pocit únavy, viny, hnevu, na manžela, susedov, financie … ) Je to len a len naša zodpovednosť, nikoho iného.


  2. Vedome sa rozhodnúť a zmeniť presvedčenia 


    Vaše vnútorné presvedčenie (som najlepšia mama, úžasná manželka, šťastná žena, ja dokážem vychovať človeka, ktorý vie bojovať, ktorý sa nevzdáva, ktorý miluje druhých ľudí, ktorý je trpezlivý, šťastný, zodpovedný, sebavedomý ….. ), nemôže ovplyvniť okolitý svet. Pretože si vyberáme, ako budeme v daných situáciách reagovať, čím sa budeme zaoberať. Budem sa zaoberať, tým, že mi blízky hovoria, že nemám na to, aby som svoje deti vychovala tak, aby boli úspešné. Alebo sa budem zaoberať tým, ako danú vec, cieľ dosiahnuť.
    Aj keď neviem ako to mám urobiť, ale pustím sa do toho a krok po kroku sa mi budú otvárať nové a nové dvere, nové a nové možnosti“.
    Začať môžeme vzdelaním, čítaním kníh, článkov a ostatné sa pridá. Ak nezačneme, tak sa nám ani nemôžu začať odokrývať tie nové a nové možnosti, nové a nové dvere. Na čo sa nám budú ukazovať, keď nie sme schopný ani začať?

Začať môžete napríklad aj ebookom zadarmo na www.annahvizdakova.sk

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára