piatok 4. decembra 2015

Ako začať myslieť pozitívne.



Mate pocit, že je toho na vás veľa? Potrebujete zmenu?

Začnite zmenou myslenia!



 
Americká autorka Joice Meyer vo svojich knihách píše, že v mysli máme vystavané hradby, ktoré musíme zbúrať. Musíme búrať tehlu po tehle. Kým nezostane čisté pole na náš osobnostný rozvoj. Hradbami myslí negatívne myšlienky. Búrať ich môžeme jedine tak, že budeme negatívne myšlienky nahrádzať pozitívnymi. Nie je to jednoduchá úloha, ale nie je ani nesplniteľná.

 

 

Nemožné? NIE! 
Obtiažné? ANO!



Negatívne myšlienky nezmiznú len tak. Musíte s nimi bojovať. Najväčšími nepriateľmi negatívnych myšlienok sú práve tie pozitívne. Kedykoľvek vás napadne niečo negatívne, zmeňte to na pozitívne! Zo začiatku si budete musieť dávať pozor na dodržiavanie tohto pravidla. Keď si vaša myseľ zvykne, pôjde to automaticky.
Pripravte si Vaše pozitívne myšlienky, aby ste bola pripravená, keď prídu tie nežiadané. Porozmýšľajte, za čo ste v živote najviac vďačná.


Napr.: Mám zdravé deti, to je to najväčšie šťastie, aké môžem mať. Mám prácu, ktorá ma napĺňa. ....
Milí rodičia, aj z Vás môže byť pozitívne zmýšľajúci človek. Myšlienky nie sú ukryté len vo vašej hlave. To, ako myslíte, vnímajú aj ostatní, pretože myšlienky sú jasne viditeľné na vašom správaní, na všetkom, čo robíte. Čo sa stane, keď budete pozitívne zmýšľať? Váš život sa zmení k lepšiemu.

Ako začať bojovať?



 

Myslite cieľavedomo!


Začnite si svoje myšlienky vyberať. Dávajte si pozor, na čo myslíte. Zamerajte Vašu pozornosť na to, ako to zvládate, aké je byť rodičom skvelé. Nemyslite na to, ako sú vaše deti neposlušné, aký je Váš dom...Radšej si pomyslite: Moje deti sú troška roztržité, ale sú zdravé. Mám kde bývať....
Dianie v našich mysliach môžeme ovplyvňovať podľa potreby. Trénujte sebaovládanie vašej mysle, každý deň sa nastavte na pozitívnu vlnu. Zo začiatku to bude ťažké, je to predsa niečo nové, postupným trénovaným našej mysle to pôjde už automaticky.


Nastavenie Vašej novej mysle je len na Vás. Nenechajte sa odradiť malými neúspechmi, neprajnými ľuďmi. Buďte pripravení na takéto situácie, pretože oni prídu. Budú Vás skúšať, či vytrváte. Preto musíte byt silní, a nevzdávať sa hneď, keď príde prvá kolízia života.
Stanovte si ciele (krátkodobé aj dlhodobé), kde sa chcete vidieť o pár rokov, víziu ako vychovávať svoje deti. Venujete pozornosť tomu, ako to chcete vy, nie ako to je. Nalaďte sa na cieľavedomé myslenie.


Strážte si jazyk!


Naučte sa vyberať si slová. Zamyslite sa sami nad tým, ako rozprávate o sebe, svojej rodine, svojom zdraví, o svojom živote. Naučte sa hovoriť, ako to ide, ako to zvládnete, akí ste zdraví... Zamerajte pozornosť na to, aby ste o sebe a živote hovorili pozitívne. Úplné vylúčte zo svojho slovníka: Asi som chorý, som nešikovný, deti sú zlé a pod. Hovorme v superlatívoch. Ak sa Vás nabudúce niekto opýta, ako sa máte? Nepovedzte, mám sa dobre, ujde to. Povedzte: mám sa skvelo, vynikajúco, perfektne. Moje deti sú úžasné!- No, neznie to lepšie?

TIP: Chcete po svojich deťoch, aby sa obliekli. Deťom sa však do toho nechce a popri obliekaní sa  hrajú, tancujú a robia všetko len nie sa obliekajú. Vyskúšala som už toto viac krát a vždy mi to zafungovalo. Nepovedala som čo vidím.  Videla som, že sa neobliekajú, ale sa hrajú. Povedala som im: "Som tak rada, že sa tak krásne obliekate, robí mi to radosť. Viete veľa detí to vo vašom veku nevedia a som na vás pyšná". Odišla som a oni sa behom chvíľky obliekli :). 
Zbavme sa výhovoriek typu: Nemám práve čas, nemám chuť, mám veľa inej práce, ja to neviem, mám strach. Výhovorky sú pokušiteľky, ktoré nás budú napadať, budú nás chcieť znechutiť.


 

Osvojte si slovo „dokážem“. V živote ste už veľa krát počuli: „To nedokážeš“. Vaši priatelia alebo rodina Vám často krát hovoria, čo nedokážete. Vy prídete s novým nápadom, a oni to hneď zavrhnú. Povedia Vám škoda času a energie. Aj keď viackrát si počula slovo to nedokážeš, musíš si teraz povedať, ale dokážem. Povedz si: „Teraz to dokážem! Dokážem svoju myseľ obnoviť a nastaviť na pozitívne vlny. Ja to dokážem!“


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára